pondelok 28. februára 2011

Reklama na Fejsbúku

Marketing Správy / Dnes
Značky sa musia na Facebooku viac snažiť o dialóg, tvrdí nová štúdia

Pokiaľ chcú v prvom rade predať, je stále spoľahlivejším motivátorom stránka predajcu než kampaň na Facebooku.
/ Eva Vozárová


Eva Vozárová

* RSS autora
* Články autora




Reakcie spotrebiteľov na sociálne siete nie sú tak pozitívne, ako by mohli byť. Minimálne z pohľadu výrobcov a predajcov tovaru by to tak mohlo vyzerať. Veľká väčšina používateľov, ktorí sú konfrontovaní s kampaňami inzerentov na sociálnych sieťach, sa totiž nikdy neodhodlá k nákupu. Tvrdí to spoločnosť Shoppercentric na základe svojho nového prieskumu. Informoval o ňom server Marketingmagazine.co.uk.

Zatiaľ čo na stránkach výrobcov alebo predajcov sa pre nákup podľa Shoppercentric rozhodne 63% zákazníkov, v prípade kampane na niektorej zo sociálnych sietí je to zlomok z tohto čísla. Motivovať k nákupu sa nechá iba 6% spotrebiteľov.

Nepriaznivé sú pre inzerentov aj štatistiky celkových sympatií publika ku komunikácii so značkami cez internet. Až 37% spotrebiteľov sa podľa prieskumu vyjadrilo, že “aktivita značiek na sociálnych sietí je z ich pohľadu nezmyselná”. Aktívne značky sleduje na službách, ako je Facebook, iba 9% spotrebiteľov.

“Používatelia nechápu, prečo by mali komunikovať priamo so značkami, alebo prečo by značky chceli komunikovať s nimi,” cituje server riaditeľku Shoppercentric Danielle Pinnington. “Neznamená to, že nie sú ochotní komunikovať, len toľko, že sa značky musia viac snažiť nadviazať dialóg”.

Z prieskumu ďalej vyplynulo, že muži sú mierne vhodnejší na oslovovanie prostredníctvom mobilných služieb - smartphone vlastí 38% opýtaných v porovnaní 29 % žien. Porovnávače cien takisto využívajú viac muži - 27% oproti 19% žien.

© 2011 TREND Holding, spol. s r.o.

2 komentáre:

  1. ,,Porovnáva sa tu neporovnateľné. To je jasné nikto predsa nechodí na soc.siete nakupovať tovar. Sociálne siete sú len médium tak ako televízia, rozhlas, noviny a pod. Preto veľká väčšina používateľov, ktorí sú konfrontovaní s kampaňami inzerentov na sociálnych sieťach, sa nikdy neodhodlá k nákupu. Oproti tomu keď už ide niekto na stránku výrobcu tak má záujem tovar kúpiť načo inak by tam išiel. Preto je jasné prečo na stránkach výrobcov alebo predajcov sa pre nákup podľa Shoppercentric rozhodne 63% zákazníkov. ,,

    OdpovedaťOdstrániť